«Қазақстан
су жолдары»

Қазақстан Республикасы Көлік министрлігі Теміржол және су көлігі комитетінің «Қазақстан су жолдары» республикалық мемлекеттік қазыналық кәсіпорны    

8 (7232) 71-11-71
ШҚО, Өскемен қ. Шлюзная  көшесі 14

Тарихы

Ертіс өзені Қазақстан Республикасының негізгі су көліктік магистрларының бірі болып саналады.

Ертіс өзені өзінің бастауын Қытайдан, Моңғол Алтайдан алады. Қытай шамасымен өзеннің ұзындығы 580 ш. құрайды. Ертіс 750 шақырымда Зайсан өзеніне ағады (айна ауданы шамамен 2000 шаршы шақырымға тең, ұзындығы 110 ш.), Қазақстан Республикасы аумағында орналасқан және ары қарай Ертіс өзінің суын Шығыс Қазақстан және Павлодар облысының аумағы арқылы Объ ө. дейін ағызып жатыр (Ресей).

ҚХР және Қазақстан шекараларындағы өзендер учаскесінің ұзақтылығы 2134 ш. құрайтын Жоғарғы Ертіс шартты атауын иемденіп жатыр. Сонымен бірге, Қазақстан Республикасы аумағында Ертіс ө. ұзындығы 1718 шақырымды құрайды.

Жоғарғы Ертістегі үнемі кеме қатынасы екі жүз жыл бойы іске асырылуда. Жоғарғы Ертістегі көліктік игерушілік ХVIII ғ. аяғында басталған. Кіші кемелерде жүк көтергіші 3-тен 30 тоннаға дейінгі кендерден балқытатын зауыттарға кендер жеткізілген, кейінгі бағытта – өндірістік. ХIХ ғасырдың ортасына дейін Прииртышье оңтүстік-шығыс Қазақстанның солтүстік-шығыс облыстарының өзендері бойынша және ары қарай Ресейге жеткізілетін түрлі-түсті металдар, іскер сүректер, балықтар беретін айтарлықтай елді мекенді қамтыған.

1918 ж. Семейде РУПвод – Су көлігінің аудандық басқармасы болып құрылған, ол «Запсибгоспар» кеме шаруашылығының Обь-Ертіс құрамына кірген. Семей РУПвод өкімге 1918 ж. көктемде Семей арығында болған барлық флотты өткізген. РУПвод 12 кеме шаруашылығын және оншақты ауыр ағаш баржалар қабылдап алды.

1932 жылы өзенмен тасымалдаулар кеншілердің кеңейтілген тұтынуларын жаңа жабдықта және өнеркәсіптік тауарларда қанағаттандыра алмады. Бұл жағдайда Наркомвод су көлігінің Семей аудандық басқармасы тәуелсіз мемлекеттік кәсіпорын – Жоғарғы Ертіс кеме шаруашылығы болып өзгерді. Барлық Ертіс бассейніне Семей техучасток жолы және Павлодар кеме жөндеу шеберханасы бағынған бір Бассейн жол басқармасы (БЖБ) болып құралған.

Ірі тоннажды флотпен және күшті теплоходтармен дизель қондырғыларының толтыруымен Жоғарғы Ертіс бассейндік кеме шаруашылығын басқару қазіргі заманауи флоты пайда болды.

1955 жылы Жоғары Ертіс және Төменгі Ертіс (Омск) өзен кеме шаруашылығы Ертіс өзен кеме шаруашылығына біріктірілді. Кеме шаруашылығы басқармасы Омск қ. орналасқан. Семейде жаңадан Жоғарғы Ертіс су көлігі аудандық басқармасы құрылды. Жоғарғы Ертіс өзен шаруашылығы басқармасы қысқартылды.

1956 жылы Ертіс кеме шаруашылығы қайтадан екі кеме шаруашылығына бөлінді – Төменгі Ертіс және Жоғарғы Ертіс болып. Жоғарғы Ертіс кеме шаруашылығы жаңадан қайта құрылды.

Биылғы жылы ҚСРО одақтық үкіметтің шешімімен Қазақстан аумағынан ағып өтетін өзен су жолдары КСРО өзен флоты министрлігінің құрамынан алынып және Қазақстан Республикасы иелігіне берілді. Қазақстан Республика Министрлер Кеңесі кезінде Главк – Главречфлот құрылды.

КСР Қазақ Министрлерінің Кеңесінің шешімімен Жоғарғы Ертіс өзен кеме шаруашылығы республиканың Главречфлотына бағынышты, ал БУПтан Төменгі Ертіс құрамынан шыққан, Семей техникалық жол учаскесі 1962 ж. Главречфлот тікелей бағыныштылығымен Жоғарғы Ертіс Бассейндік жолды басқару (ЖЕБЖБ) қайта құрылды.

Су жолдарының ұзақтылығы 1715 ш. құрды. Су жолдарына басшылық ету және қызмет көрсету келесі шекаралармен 5 учаскелерден құралған.

Біріншіден Қара Ертіс – Зайсан өзені. – Бұқтырма су қоймасы – Өскемен су қоймасы – Өскемен аудандық гидроқұрылыстың басқаруында болған. Бұл учаскенің прорабтың қарауында өзендік жүзу класты «Маяк» арнайы атаудағы теплоходы болған. Онда жабдық белгілерін сақтау үшін құралдар болған, ақылы орынға су қоймасына орналастыру үшін арна бар, сондай-ақ белгілерді алу және теплоход палубасына орналастыру болды. Белгілерді қараңғы кезде жарықтандыру бастапқы кезде газды болды, артынан құрғақ батерейден электрлікке қайта жабдықталды.

Гидроқұрылыс ауданын басқаруда екі бірегей шлюздер орналасқан: Өскемен және Бұқтырма.

Өскемен шлюзі – 40 м. шлюздеу кезінде көтеру биіктігімен шахталық типті, бір камерлі.

Бұқтырма шлюзі – әр камерасы 15 м. бойынша, 60 м. шлюздеу кезінде көтеру жалпы биіктігімен, төрт камерлі.

Екіншіден үшінші қайраңдық учаскесі болған. Оның шекарасы Өскемен қаласынан Семей қаласына дейін. Кеме қатынасының ақпараты: стандартты типтегі өзен бакендеры. Бакендердың тәуліктің қараңғы мезгіліндегі жарықтығы – электрлік, құрғақ батарейден. Көліктік құрал «Путеец» түріндегі теплоход болған.

Үшіншіден Семей-Се-миярск шекарасындағы төртінші қайраңдық учаскесі болған. Учаскесі өте күрделі, жартас табалдырығы бар (Белокаменск) және өте күрделі өткелдер, салбайлауыш сияқты және т.б. Бакендердың тәуліктің қараңғы мезгіліндегі жарықтығы – электрлік, құрғақ батарейдан. Кеме қайраңдығы болып 150 л. с. дизелімен теплоход саналады.

Төртіншіден. Ары қарай Семиярка – Павлодар шекарасымен бесінші қайраңдық учаскесі болды. Жол белгілерінің жарықтығы сондай-ақ электрлі болды. Қайраңдықта сондай-ақ өзінің тұрақты бекітілген 150-күшті дизель теплоходы болған.

Бесіншіден. Және соңғысы алтыншы қайраңдық уческесі болды. Бұл жерде сондай-ақ басқа уческелердегідей жарықтандыру құралы электрлі және құрғақ батарейден. Бекітілген жабдықтау теплоходы бар болған. Учаске шекарасы – Павлодардан Клин кемежайына дейін, демек Омск облысының шекарасына дейін.

Жоғарғы Ертіс БЖБ құру сәтінде кеме қатынасы жабдығына қызмет көрсету барлық учаскелерде моторландырылған болған. Барлық жабдықтау постарындағы ағаш ескектік қайықтар металды корпусты қайыққа ауыстырылды. Бұл қайықтарда жанармайлық қозғалтқыштар орналасқан. Ескек жылжытқышының орнына еспелі бұранда болды.

Барлық жағдайлар (кеме қатынасы белгілері) электрлендірілген, керосинды шамдар тарихта қалды.

Кеме қатынасы жабдығына қызмет көрсетуде моторизациялау және электрлендіруді енгізу жол шаруашылығында елеулі прогресс болып табылады.

Бірақ прогресс осымен тамамдалмайды. Кейінгі еңбек процессін жетілдіру кеме қатынасы жағдайына қызмет көрсетуде жүргізіледі.

Бірте-бірте жұмыстың бекет әдісінен неғұрлым прогрессивті – бригадалыққа көшу іске асуда, оның мәнісі егерде бұрын әрбір өткелде бірнеше жұмысшы-бакеншылар ұсталған болса, шындығында олар қайраңда тұрған, ал қазір өзеннің белгілі бірнеше қайраңдарға қызмет көрсететін учаскелі бригадалар құрылуда. Бұл бригада арнайы кемеде жинақталады – қалыпты тұрмыстық жағдаймен теплоходта және бір мезгілде теплоходтың командасы болып саналады. Мамандықты алмастыру болады: әрбір бригада мүшесі рол ұстаушы моторшы және жол жұмысшысы міндетін немесе штурман және жол шебері міндетін атқарады.

Нәтижесінде кеме қатынасы жағдайында қызмет көрсететін жұмысшыларды елеулі жұмыстан қысқарту жүреді, еңбек жеңілдейді және адамдар үшін қалыпты тұрмыстық жағдай құралады, сонымен қатар су жолдарын ұстауға шығындар қысқарады.

Енді Бұқтырма және Өскемен су қоймасының пайда болуына байланысты кеме қатынасын іске асыру жағдайының құралғаны туралы. Су қоймаларының құрылуымен кеме жолының тереңдігі шектеусіз болды, сол уақытта шлюзден өзен учаскесі Өскемен ГЭС-нан төмен кеме жолының кепілденген тереңдігі 105 см. болды. Кеме шаруашылығы бұл уақытта ауыр көлік кемелерін қабылдады, мысалы, толық жүкпен шамамен 180 см. тұнбасы бар өздігінен жүретін құрғақ жүк теплоходтар. Демек, олар толық жүк кезінде өтуі мүмкін емес, мысалы, Өскемен өзен порты. Нәтижесінде жүкті кем тиеуге немесе біраз кем тиелген жүкпен жүзуге тура келді, соның салдарынан кеме шаруашылығы үлкен экономикалық шығындарға әкеп соқты.

Осыған байланысты Өскемен шлюзінен Өскемен өзен портына дейін өзен учаскесін шұғыл әзірлеу (тереңдету) және порт аквоториясын тереңдету туралы мәселе тұрды. Бұл мәселені жол бассейндік басқармасы түзету құрылғысының құрылысы – жартылай тоғанмен шешті. Осылайша, өзендегі су ағысы кеме жолында шоғырланды. Сонымен қатар, басты мәселені шешу болған тереңдету жұмыстары жүргізілді.

Осы мақсатпен осы өзен учаскесін әзірлеуге бізде бар ең күшті құрал – ұзақтылығы 400 сағ/м³ «Иртышский-18» жерснаряды және дизельді электрлік жүзетін грейфер краны қойылған.

Жұмыс өте күрделі болды, өйткені ірі қиыршық тасты шекемтастан және тіпті түрі қойтасты тастақтан пайда болған бұл учаске өзенінің арнасы ағыстың үлкен жылдамдығының кесірінен болды.

Жерснаряд алғашқы кезде-ақ бұл жұмысты орындай алмады. Шөміштер шөмішті шынжырлар бұл құмтасты тығыздалған топыраққа соғылмау үшін, шөміштің кескіш шөміштің жиегіне арнайы металды азу тісті орнатуға тура келді. Нәтижесінде, топырақ әзірлеуге келіп және тереңдету әрекеті басталды. Әрине бұл жерде де қиындықтар кездесті. Шөміштер кейде жүктемені көтере алмады, шөміштің кескіш бөлігінде ажырау пайда болды, қағаз парағы сияқты, шөміштен он миллиметрлік металл жарылды. Жөндеуге тұру – дәнекерлеу жұмыстарын жүргізуге тура келді.

Екінші қиындық ірі қойтастардың кездесуі болды, олар жерснарядының табанына симады. Бұндай қойтастың алдына қойтас құлайтын шұңқыр қазуға тура келді. Нәтижесінде кеме жолының түбінде міне осындай қойтастармен және ірі қиыршық тасты шекемтастар пайда болды.

Сайып келгенде БЖБ қойылған тапсырманы сәтті шешті: бұл учаскенің тереңдігі шлюзден бастап Өскемен өзен портына дейін 215 см. жетті.

Осылайша, ұзындығы 12 шақырымды кеме жүзетін арна салынды.

Бірақ, сонымен бірге, басқа шарт тұрды. Өскемен портының акваториясы да жеткіліксіз 105 см. тереңдігі бар. Демек, толық жүкті теплоходтар порттың акваториясына тиеу-түсіру жұмыстарын өндіру үшін кіре алмады.

БЖБ бұл жерде де осы құралдармен порт акваториясын әзірледі (тереңдетті), тереңдігі 215 см. жеткізілді.

Көліктік кемелер өзен портына толық жүкпен кедергісіз кіру және қажетті тиеу-түсіру жұмыстарын жүргізу мүмкіндігін алды.

Нәтижесінде кеме шаруашылығы зор экономикалық тиімділікке қол жеткізді, табыс анағұрлым өсті.

Ең маңызды міндет төртінші қайраң учаскесіндегі (Семей - Семиярск) кеме жолының көлемін арттыру мәселесі болды. Бұл мәселе ұлғайтылған тұнбамен қуатты көліктік кемелерден көп кеме шаруашылығында болғанына байланысты туындаған. Флот қозғалысының қарқындылығы жылдам өсті. Осы тапсырманы жетілдіруге кеме жүрісінің габариттерін ұлғайту кірді. БЖБ бұл мәселені түзету ғимараттарының құрылғысын қондыру жолымен, күрделі түбін тереңдету жұмыстарды жүргізу және кеме жолын босағада жартас топырағымен әзірлеумен шешті.

Су жолдарын жетілдіру өзен көлігінің ғылыми-зерттеу басқармасымен бірігіп байланыстырумен, ал нақтырақ, оның Новосібір қ. бөлімшесімен, ғылыми-зерттеу жобалық институты - ГИПРОРечтранспен жүргізілді.

Шарт бойынша Гипроречтранс Қазақстан Республикасының Главречфлотпен зерттеу жүргізілді, ал кейін жобалық жұмыстар жүргізілді, іс-шаралар және нақты Жоғарғы Ертіс өзен бессейнінің көліктік дамыту жөніндегі ұсынымдар әзірленді. Осы ұсынымдарда Ертісте Семейден бастап Сепиярскқа дейін 130 см. дейін кеме жолы тереңдігімен 50 м. кепілдендірілген тереңдіктің ұлғаю қажеттілігі және мүмкіндігі негізделді.

Ерекше, неғұрлым қиын кеме жолы учаскесін Белокаменск босаға жартастарда әзірлеу болды. Жару жұмыстарын жүргізу қажеттілігі туындады. БЖБ-да брандвахтамен және жарылғыш заттарды сақтау үшін арнайы жүзетін қоймамен жабдықталған жарылғыштар партиясы құрылды. БЖБ жарылғыш құралдармен материалдық-техникалық қамтамасыз ету қатары жөніндегі жыл сайынғы тапсырыс бойынша орталықтандыру қамтамасыз етілді.

Жару жұмыстары жапсырма зарядтармен жүргізілді, олар тіпті қыста да тоқтатылмады. Жыл сайын өзендегі жұз тоқтауынан кейін Белокаменск жинауыш ауданында жарғыштар ілеспе әдісімен жұмыс жүзеге асырылған. Мұзда кесулер жасалды, түбіне зарядтар түсірілді, жару жүргізілді. Жинауышты өзенді көпшөмішті жерснарядымен ашудан кейін көктемде қашықтатты.

Сонымен қатар өзенде күрделі тереңдету жұмыстары түбегейлі жақсарту жолдары бойынша жүргізілген.

Өзенде жеткілікті максималды тереңдік болған кезеңде жерснарядтар және басқа су жолдарын түбегейлі жақсарту бойынша жұмыстар орындау теникалық құралдарының көмегімен көктемгі су тасқыны кезеңінде ажырамас ережесімен болды. Ал маусымаралық кезеңде, су тасқыны аяқталғаннан кейін, кеме жолының габариттерін сараланған көрсеткіштерден тәуелді қалыпты белгіленген шеңберде ұстау бойынша ағымдағы ұстау жұмыстары орындалды.

Осылайша, елдегі қайта құру кезеңіне дейін Семей – Семиярск учаскесінде кепілденілген тереңдіктер жоспарланған Гипроречтранс 130 см., Семиярск учаскесінде – Павлодар – 160 см., Павлодар учаскесінде – Клин – 180 см. жетті.

Жоғарыда көрсетілгендерден басқа, БЖБ-мен кеме жолын түзету бойынша жұмыстар орындалды. Мысал ретінде су кеме жолының Павлодар - Клин учаскесінде түзету жүргізуге болады. Менің қазір бұл жердің атауы есімде жоқ, мұнда өзен күрт солға кеткен, дерлік айналым жасап, бұрынғы орынға айналып келді. Бұндай құбылыс иін деп аталады. Жоғарғы және төменгі учаскелер арасындағы иінге сәйкес шақырымнан кем болды. Бұл жерде біз өзіміздің құралдармен арна қаздық және су кеме жолын түзетті. Су жолдары бірнеше шақырымға қысқарды. Бұл бірінші болған жағдай емес.

Салынған су қоймалары – Бұқтырма, Өскемен және де соңғы уақыттағы Шүлбіде су жолдарын игеру бөлігінде БЖБ-мен аз шаруа істелген жоқ. Ол жерде кеме жолы трассасын белгілеу бойынша жұмыстар жүргізілді, сол бойынша жұмыстар жүргізілді кеме жүзетін су жолдарының белгілері – буйлар орнастырылды. Айлақтар, кемежайлар және басқаларды жайластыру бойынша жұмыстар атқарылды. Бұқтырма су қоймасында Октябрь, Первомайка, Приозерное және басқа да ауылдарда айлақтар құрастырылды.

Бұқтырма бөгенінің толуы кезінде жоғарғы бьефті тіреу Зайсан көлінде ғана емес Зайсан көлінің су көкжиегінің көтерілуіне әкеп соқты. Тополев Мыс кемежайы су астына кетті. Сонымен міне жоғарғы көлде мүлдем құрғақ жерде Приозерное кемежайы салынды: күрделі қабырғамен шпунтталған металлды арнайы пішінді қоссырық жүк айлағы. Көлден айлаққа табиғи жақындау болған жоқ. Бұдан басқа, кемежай айлағының маңайындағы аудандағы көлде су көкжиегінің ұлғаюымен өте алмайтын үлкен қорыстар қалыптасқан - қамыс қопасының суымен көтерілген арал. Бұл қиын жағдайда кемежайға жақындау БЖБ-мен қамтамасыз етілген. Өңделді, және шын мәнінде жақындатушы канал салынған, айлақ ауданында акватория тереңдетілді. Қамысты арал – қорыстар – алыстатылды.

Приозерное кемежай ауданында өзенге тіркелген ауыл шаруашылығына пайдаланылатын жердің сорғылы суландыру жүйесін орнату үшін біз шығанақ жасадық.

Бұл сияқты құрылыс Семей қ. төмен Ертіс өзенінде де Ертіске түсетін Чаган өзенінде жасалған.

Бұл жұмыстар жерснаряды және КПЛ краны ұжымымен атқарылды.

БЖБ қызметінің кезеңінде өзгерістер техникалық флотта да болған. Бұқтырма су қоймасындағы жұмыс үшін жаңа тереңнен қазатын өздігінен жүретін дизель электронды көпшөмішті жерснаряды тұрғын каюта меншікті палубада орналасумен алынған. Киев кеме жасайтын жайдан жерснаряды су жолдарымен жеткізілген. «Челюскин» кеме-сүйреуші есептен шығарылды, оның орнына Семей кеме жөндейтін-кеме құрылысы зауытында құрастырылған дөңгелекті БТК-теплоход-сүйреуші түсті. «Иртышский-10» және «Иртышский-18» көпшөмішті сапалық ескірген және физикалық ретінде ескірген жерснарядтары есептен шығарылды. Олардың орнына төрт көпшөмішті жерснарядтары алынды, олар қазіргі уақытта Жоғарғы Ертіс жолшыларының жабдықтауында тұр.

Жүкті тасымалдау көлемі жыл сайын өсе бастады. 1981 жылы жүк тасымалдауы навигацияға алты миллион тоннадан астамды құрады. Кеме шаруашылығы өте пайдалы болды.

Жоспарлау экономикасынан нарықтық әдіске көшу кезеңінде шаруашылықты жүргізуде дәстүрлі қатынас және ескірген тәртіптері өзгерді, ол салалардың қүйреуіне әкеп соқты. Өнеркәсіп тоқтатылды, колхоздар мен совхоздар тарады, осыған байланысты өзен көлігін тасымалдау үшін жүк жеткізілімі тоқтатылды. Кеме шаруашылығы мемлекеттік кәсіпорын сияқты ол да ыдырады. Олардың орнына бірнеше акционерлік қоғам және жауапкершілігі шектеулі серіктестігі құрылды. Олардың көбісі қызмет көрінісін өзгертті. Жол бассейндік басқармасы басқарма органы ретінде ол да қысқартылды.

1996 жылы Өскемен гидроқұрылыс ауданы Су жолдарының Шығыс Қазақстан республикалық қазыналық кәсіпорын болып түрлендірілді.

2005 жылғы 14 қаңтардан бастап кәсіпорын атауына «мемлекеттік» деген сөз қосылды. Осылайша, кәсіпорынның толық атауы:

Қазақстан Республикасы көлік және көммуникация министрлігінің Көлік комитеті Шығыс Қазақстан су жолдарының республикалық мемлекеттік кәсіпорны.

Кәсіпорынмен қызмет көрсететін су жолдарының ұзақтылығы 796 шақырымды құрады – Қытай Халық Республикасынан Зайсан көліне дейін және ары қарай Ертіс өзені бойынша Шүлбі гидроэлектростанциясының бөгетіне дейін. Сонымен қатар, Қазақстан Республикасындағы құрамына кеме қатынасы гидроқұрылысы: Өскемен, Бұқтырма және Шүлбі шлюздері кіретін жалғыз кәсіпорын болған.

Кәсіпорын 4 бөлімшелерге бөлінген: екі көп шақырымды учаскелерден құралатын, үш кеме қатынасы шлюздер және үлкен жол шаруашылығы: жоғарғы - Бораннан Өскемен ГЭС-на; төменгі – Өскемен ГЭС-нан Шүлбі ГЭС-на дейін.

Жаңа ұйым және штаттық орналастыру өзеншілердің есебін түзетті. Олар кеңейтіліп тым көлемді болғаннан бұрын, тым ширақ және нақтырақ бола бастады. Бұл:

  • түбін тереңдету және түбін тазарту жұмыстарын орындау;
  • пайдаланылатын су жолдарының кеме қатынасы жағдайын жүйелі түрде жақсарту;
  • пайдаланылатын су жолдарында жобалық-іздеу, топографиялық, картографиялық және іздеу жұмыстарын орындау;
  • гидротехникалық құрылыстарға жөндеу және құрылыс жүргізу (дамбалар, бөгеттерді, бөгеттер, шпорлар, жартылай бөгеттер, жағалаулар, жағалауды бекіту құрылыстарын) және оларды жұмысқа жарамды күйде ұстау;
  • флотты жөндеу, кеме жөндейтін жұмыстар жүргізу;
  • кеме қатынасы су жолдарын және гидротехникалық құрылысты ұстау және дамытуды қамтамасыз ету үшін тағайындалған жабдықтау құралын және мүлігін дайындау, жөндеу және әзірлеу;
  • түзету құрылысының құрылысы үшін құмды-қиыршық тасты қоспаны дайындау және тасымалдау;
  • кеме иелерін кеме жүру габариты және жол жағдайының өзгеруі туралы ақпараттық құлақтандыру;
  • заңды және жеке тұлғалармен ұсынылған су жолдарында көпірлер салуға арналған, ауа және су астындағы өткелдер, су бөгеттері, қайраңдар, гидро құрылыс, карьерлер және басқа құрылыс жобаларына келісуге;
  • су хауызын кірлетуге жол бермеу бойынша іс-шаралар жүргізу;
  • су жолдарының қызмет көрсететін учаскелер айдынында сүзгіш жұмыстарын орындау;
  • Қазақстан Республикасының ішкі су жолдарында айдын және жағалау алқабы аумағында жүк көтеретін механизмдерді пайдаланумен және басқа техникалық флотты пайдалану арқылы жұмыстарды орындау;
  • флот тұнбасын ұйымдастыру.

Қазақстанда бірінші болып, Кәсіпорында жоғары дәрежеде іздеу жұмыстарын жүргізуге мүмкіндік берген GPS жүйесі енгізілді.

Кәсіпорын саладағы үздіктердің бірі болып табылады, бірқатар беделді марапаттары бар, барлық жаңа және озықтылықты енгізе отырып тұрақты дамыды, техникалық флотты жаңғыртумен айналысты.

2015 жылғы 5 қарашада Шығыс Қазақстан су жолдары республикалық мемлекеттік қазыналық кәсіпорны «Ертіс су жолдары кәсіпорны» республикалық мемлекеттік қазыналық кәсіпорнының су жолдарының Жоғарғы Ертіс филиалы болып қайта ұйымдастырылды.

2016 жылғы 26 желтоқсанда филиал Қазақстан Республикасы инвестициялар және даму министрлігі Көлік комитетінің «Қазақстан су жолдары» республикалық мемлекеттік қазыналық кәсіпорынның Жоғарғы Ертіс филиалы болып қайта ұйымдастырылды.

Қазақстан Республикасы Көлік министрінің міндетін атқарушының  2023 жылғы 15 қыркүйектегі «Кейбір мемлекеттік заңды тұлғаларды қайта атау туралы» № 2 бұйрығына сәйкес бастап филиал Қазақстан Республикасы Көлік министрлігі Теміржол және су көлігі комитетінің «Қазақстан су жолдары» республикалық мемлекеттік қазыналық кәсіпорны Жоғарғы Ертіс филиалы болып қайта аталды.